Thuis bij, thuis bij de mensen - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Geert Jan Hahn - WaarBenJij.nu Thuis bij, thuis bij de mensen - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Geert Jan Hahn - WaarBenJij.nu

Thuis bij, thuis bij de mensen

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

26 Juli 2009 | Nicaragua, Managua

Die bomen, die mensen, die huizen, die wegen, die fietsen, die auto's, die kleuren, die geuren.

Ik ben in Nicaragua, maar het voelt als thuiskomen in Afrika, het continent waar je - als je er eenmaal bent geweest - altijd graag wilt terugkeren.

Misschien is dat wel zo. Om één of andere rare reden gaat armoede vaak samen met openhartigheid, gezelligheid, vriendelijkheid. Onder het mom van 'je hebt toch niks, dus maak er maar het beste van'.

Wat een bizar idee trouwens dat ik vandaag in maar liefst vier landen ben geweest. Zo wordt dat kaartje op Hyves wel heel snel gevuld...

Morgenochtend (inmiddels vandaag bij jullie, want het is weer 8 uur tijdsverschil) pikt Stef B. mij op. Een Nederlandse tv-personality in Nicaragua. We gaan drie dagen lang documentaires maken, zijn familie ontmoeten, het land ontdekken enzo.

Maar hebben ze ook internet...?

  • 26 Juli 2009 - 06:39

    Anniek:

    hey GJ, super leuk op alles te lezen!
    keep up the good work! :)

  • 26 Juli 2009 - 10:55

    Tom:

    Ja dat hebben ze. Hopelijk kom je ook in Leon en Granada, is heel mooi. Zeg tegen Stef dat ik fan ben van zijn VPRO-filmpjes!

  • 26 Juli 2009 - 15:27

    Joke En Gepko 2x:

    Hoi Geert Jan,

    Wat een belevenissen en dat allemaal op één dag.
    Maar nu weten we tenminste waarom het zo gezellig is bij ons.
    We hebben vandaag ook iets beleefd: We zijn door de zee gereden!
    Bij laag water dan wel.
    Later hoor je meer.
    Succes verder in Nicaragua.

  • 26 Juli 2009 - 17:51

    Trudie Stoppelenburg:

    Dag wereldreiziger Geertje!
    Jij houdt je waarbenjij wel goed up to date, leuk zeg!
    Ik zit in Ryschkovo met amper internet, dus als ik een pc in de buurt heb is dat pure luxe,haha!
    Fijn dat je zo gniet:)

    Maar ik kan mijn russisch nu wel goed oefenen, echt leuk! En ik kan je helaas niet helpen met spaans,haha!

    Als je terugkomt, gaan we snel wat drinken en bijkletsen en ervaringen uitwisselen!:D

    Xxx
    de timmervrouw (maar ik heb stiekem nog steeds spaghetti-armen,haha)

  • 26 Juli 2009 - 21:05

    Viola:

    heb geen tijd om al je berichtjes te lezen maar goed om te lezen dat je al in Nicaragua bent.. disfrutalo! x

  • 27 Juli 2009 - 19:00

    Vincent:

    Eeej drie verhaaltjes terug vertelde je dat je de vlucht had gered 'maar daarover later meer'...... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Managua

Geert Jan

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 49008

Voorgaande reizen:

02 April 2010 - 28 Mei 2010

Sint Petersburg!

25 Februari 2010 - 01 Maart 2010

Poznán

02 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

TalentenTour

29 Juli 2011 - 30 November -0001

Parolen uit Polen

30 November -0001 - 30 November -0001

Oerkreten uit Oekraine

Landen bezocht: