Praktisch in Panama - Reisverslag uit Las Guías, Panama van Geert Jan Hahn - WaarBenJij.nu Praktisch in Panama - Reisverslag uit Las Guías, Panama van Geert Jan Hahn - WaarBenJij.nu

Praktisch in Panama

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

01 Augustus 2009 | Panama, Las Guías

Hóla a todos!

Een paar dagen Panama, en je bent weer een boel levenslessen rijker.

-Koop een lokale simcard, want net als in andere Midden-Amerikaanse landen doet-ie-ut-andurs-gewoon-nie (dus mensen, sorry voor de late reactie op een sms, ik weet gewoon nergens van, mail maar ofzo)

-Ga niet een half uur lang bezweet op een trampoline hupsen zonder je in te smeren met factor 50

-Houd met je vrachtwagen niet al te veel rechts aan, want de wegen zijn hier bol en dan lig je dus zo in een greppel en is je bakkie kaduuk

-Ga niet twintig minuten lang bezweet op een trampoline hupsen zonder je in te smeren met factor 50

-Houd de Nederlanders goed bevriend, want ze bieden wel eens gratis vakanties aan

-Ga niet een kwartier lang bezweet op een trampoline hupsen zonder je in te smeren met factor 50.

-Eet geen gedroogde bananen, ook al is het de specialiteit van ieder huis. Er valt niet tegen deze smakeloze stukjes schuurspons te drinken.

-Ga niet op een trampoline hupsen wanneer er ook kleine kinderen op liggen, want die zijn nogal licht en makkelijk lanceerbaar (bij voorkeur dus niet het gras rondom de trampoline maaien om een iets zachtere landing te garanderen)

Groeten vanaf het Panamese platteland, dat binnen een paar uur ingeruild gaat worden voor de grote stad en zijn kanaal (hoewel het Panama-kanaal eigenlijk geen kenaal is, wie heeft dat nou weer ooit bedacht...?)

• 01 Augustus 2009 - 21:33

Joke:

Hoi Geert Jan, laat ik je nu net een sms'je gestuurd hebben, voor het eerst in al die weken, maar goed, wij zijn weer terug van weggeweest, ben je weer op de hoogte van onze verblijfplaats. Leuke en interessante stukken trouwens in de Pers. Maar je belevenissen in je "dagboek" zijn eigenlijk nog leuker om een beetje te kunnen volgen hoe het je vergaat. Zie het echt allemaal voor me.

• 01 Augustus 2009 - 23:10

El Holandes:

He ouwe rukker, vergeet niet die Hollanders te vriend te houden.....:)

groetjes uit het binnenland van Pma,

Duco

• 09 Augustus 2009 - 08:34

Ronald:

als ik deze tips zo lees krijg ik het donkerbruine vermoeden dat je hebt lopen trampoline springen zonder je in te hebben gesmeerd met factor 50?

gelukkig heb je ongetwijfeld de foto's van je verbrande lichaam nog bewaard voor ons? :)