What do you want? - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Geert Jan Hahn - WaarBenJij.nu What do you want? - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Geert Jan Hahn - WaarBenJij.nu

What do you want?

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

18 Juli 2009 | Verenigde Staten, San Francisco

Na die mooie dag met Johnny en Anita en hun verwijfde cabrio kwam er echter een k*tdag. Pourquoi, denk je dan, als je dit leest. Nou, daar liggen diverse redenen aan ten grondslag, die ik niet allemaal zal noemen. Maar ach, ik ben de beroerdste niet, dus laat ik een tipje van de boerka oplichten.

Zo is mijn laptopsnoer naar de mallemoer. Het beschermlaagje is verdwenen, daardoor is één of ander draadje beschadigd en dus doet ie t niet meer. Terwijl ik er nog zo zuinig mee omging. Maar hij was al wat broos bij vertrek, dus misschien had ik 'm in Nederland moeten vervangen.

Dan kunnen er maar twee opties zijn, moet je denken terwijl je dit leest. A) Je zit op een andere computer. B) je hebt een nieuw snoer gekocht.

Het antwoord is B. Maar het ging niet van harte. Want accessoires zijn in Amerika verschrikkelijk prijzig. Uiteindelijk heb ik mijn nieuwe adapter voor 98 dollar gekocht, na drie uur door San Francisco te hebben gelopen (heuveltje op, heuveltje af...). Kan je nagaan hoeveel dat kreng in die andere winkels kostte...

En inderdaad, ik zit nu dus in San Fran. Na een prima vlucht, eigenlijk de beste die ik ooit heb gehad omdat zowaar wat heb kunnen tukken (wat niet verwonderlijk is als je slechts drie uur slaap hebt gehad), en er zeer romantische films werden vertoond (waar, zoals u allen weet, mijn favoriete genre is. Vooral als ze goed aflopen, dan pink ik wel een traantje of twee weg), arriveerde ik aan de West Coast. Het is hier negen uur vroeger dan in Nederland, maar dat doet voor dit verhaal niet ter zake.

Wél dat ik nog geen slaapplek had geregeld, aangezien ik voor vandaag geen afspraak had. Maar alle hostels (heuveltje op, heuveltje af) zaten vol. En dus zit ik nu in een hotel, waar ik van baal, omdat dat niet in verhouding staat tot de low budget-reis die ik voor ogen heb. En zeker niet omdat ik dus ook al (on)nodig veel geld heb moeten uitgeven voor een adapter.

Goed, nu moet ik als een tierelier een dozijn aan verhalen uitwerken voordat ik morgen in San Fran een 23-jarige blondine digitaal ga swaffelen. Dat belooft in ieder geval een leukere dag te worden dan vandaag. Goedkoper ook. Hoop ik.

  • 18 Juli 2009 - 22:34

    Kim:

    Wat nobel van je dat je al je spaargeld in de Amerikaanse economie pompt.
    Ga zo door!

  • 19 Juli 2009 - 00:31

    Mark:

    't Had wrsch ook gekund met een kroonsteentje van 20 cent...

  • 19 Juli 2009 - 08:29

    Ike:

    Vervelend allemaal! Maar wel komisch om te lezen, dank je! :-P

  • 19 Juli 2009 - 08:55

    Paulien:

    Ja geweldig om te lezen:) Leuk dat je Johnny en Anita hebt ontmoet

  • 19 Juli 2009 - 16:14

    Gepko:

    Dag Bruder!
    Heb je stukken nog niet gelezen, doe ik zo wel in de caravan! Hoe is het daar on the Westside? Beetje lekker weer ook? Hier is alles prima.
    Ik zal morgen wel even De Pers downloaden ;)!
    Spreek je snel weer.

  • 26 Juli 2009 - 13:34

    Ivo:

    Ze hebben toch trams in S

  • 26 Juli 2009 - 13:35

    Ivo:

    Ze hebben toch trams in San Fransisco? Waarom dan lopen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Geert Jan

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 49006

Voorgaande reizen:

02 April 2010 - 28 Mei 2010

Sint Petersburg!

25 Februari 2010 - 01 Maart 2010

Poznán

02 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

TalentenTour

29 Juli 2011 - 30 November -0001

Parolen uit Polen

30 November -0001 - 30 November -0001

Oerkreten uit Oekraine

Landen bezocht: