Arbeit macht frei - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Geert Jan Hahn - WaarBenJij.nu Arbeit macht frei - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Geert Jan Hahn - WaarBenJij.nu

Arbeit macht frei

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

21 Juli 2009 | Verenigde Staten, San Francisco

Heerlijk, zo'n cynisch motto. Want het is aanpoten geblazen aan de West Coast. Morgen staat mijn vierde verhaal, en ik denk tot nu toe beste, in de krant. Maar daar zijn een boel mails overheen gegaan. Dat krijg je als je Nederlanders interviewt, die neuken mieren tot je er bij neervalt.

Goed, San Francisco dus. Na mijn te cryptische blog over Harry de homo, pardon, heteropinguïn even kort een errata over dit bizarre nieuws uit de lokale dierentuin.

1) Google op Harry en Pepper
2) Google op Angry Pinguïn
3) Google op Pinguin en Rome
4) Wimpie is mijn favoriete Nederlandse pinguïn
5) Inmiddels moet je de nodige woordgrappen wel begrijpen
6) Een enkele ambiguïteit zul je nooit begrijpen.

Tot zover een kijkje in mijn briljante brein. Verder nog iets te melden? Jazeker! Gisteren ben ik met Peter Wiseman richting de Sierra Nevada gereden. Wiseman, een goede vriend van gouverneur Arnold 'I'll be back' Schwarzenegger, zorgt voor de watervoorziening van California, en dus hebben wij een rondrit van zo'n 250 mijl gemaakt. De Sierra Nevada hebben we niet helemaal bereikt (dan waren we nog wel even bezig geweest...), maar de enorme klimaatshock die we gisteren ondergingen was niet mals. Binnen een half uur rijden verandert de temperatuur van 15 graden naar 35 graden...

Dit was voorlopig mijn laatste bericht uit The States. Morgen vlieg ik naar Mexico, alwaar ik ga proberen van mijn in San Francisco opgelopen verkoudheid af te komen.

Bye bye, fly, fly!

  • 21 Juli 2009 - 17:11

    Walter:

    Was dat half uur toevallig ook toen de zon opkwam?

  • 21 Juli 2009 - 17:15

    M:

    Wat is 'ambiguïteit'? :)

  • 26 Juli 2009 - 06:49

    Goebbels:

    Heil Herr Hahn,
    Een cynisch motto? Ik neem aan dat het je bekend is dat ditzelfde motto boven verscheidene concentratiekampen stond? Het is niet eens zozeer dat je het cynisch ervaart, wat me al aan het denken zet, maar dat je het heerlijk vindt, zon cynisch motto, dat vind ik toch enigzins een gevaarlijke uitspraak voor een journalist. Of ben ik degene die nu cynisch is?
    Viel Spass,
    D. Palm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Geert Jan

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 49031

Voorgaande reizen:

02 April 2010 - 28 Mei 2010

Sint Petersburg!

25 Februari 2010 - 01 Maart 2010

Poznán

02 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

TalentenTour

29 Juli 2011 - 30 November -0001

Parolen uit Polen

30 November -0001 - 30 November -0001

Oerkreten uit Oekraine

Landen bezocht: