Rockin' all over Ukraine/EU - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Geert Jan Hahn - WaarBenJij.nu Rockin' all over Ukraine/EU - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Geert Jan Hahn - WaarBenJij.nu

Rockin' all over Ukraine/EU

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

27 November 2011 | Oekraïne, Kiev

Nadat ik in de nacht van dinsdag op woensdag het bed had verlaten om mijn welgewaardeerde politieke analyse te delen met wakker vrachtwagenrijdend Nederland, bleek het illustratief voor de chaotische dagen en nachten die ik in deze periode in Oekraine meemaak (lange zin, excuus). Deze anderhalve week staat in het teken van treinen naar Lviv, Simferopol, Sevastopol, Kharkiv, een vlucht naar Duitsland en een speedreis naar Utrecht. Dat lijkt overzichtelijk, maar Oekraine is (als je Rusland niet meerekent) het grootste land van Europa. Een treinreis van Kiev naar Lviv is 572 kilometer, naar de Krim ruim 750 (afhankelijk van locatie) en naar Kharkiv 491. En alles gebeurt van en naar Kiev, mijn Oekraiense epicentrum. Gelukkig zijn het veelal nachttreinen die ik gebruik, waardoor het makkelijk is om tijd en geld uit te sparen. Al die tutu's (zoals de panslavische reissite hier heet, TuTu.Ru, zodat zelfs buitenlanders begrijpen dat het om treinen gaat) kosten mij bij elkaar zo'n 80 uur, en dan heb ik de bussen en marsjroetki (kleine busjes) nog niet eens meegerekend. Zo zie je nog eens wat. Tenzij het donker is.

Deze ochtend ben ik dus teruggekeerd van een prachtige reis naar en door de Krim. Over drie weken keer ik terug, om voor een artikel de wijngaarden en een beroemd wijninstituut te bezoeken, en zal ik dus weer nieuwe dingen gaan ontdekken. Bovendien heb ik de ambitie om nog een keer te gaan duiken hier, waarbij je niet zozeer leuk gekleurde visjes of koraal tegenkomt, maar op zoek gaat naar Engelse scheepswrakken en oude Griekse ruines. Weer eens wat anders.

Voordat ik echter overmorgen weer voor een paar dagen terugkeer naar NL - jawel! - reis ik vannacht naar Kharkiv voor een voorbeschouwend artikel op het EK, naar alle waarschijnlijkheid donderdag of vrijdag gepubliceerd. Maar dat merken jullie dan wel weer. Keep you posted en wie weet tot volgende week!

Ps: excuses,dit is enigszins een reisverhaal geworden, waarmee ik tegen mijn principes in ben gegaan. Volgende keer zal ik weer een prachtige uitzetting over een specifiek onderwerp geven, zonder 'morgenochtend ga ik mijn tanden poetsen en overmorgen doe ik dat ook'. Jeweetog.

  • 27 November 2011 - 21:40

    Vinze:

    Live from Olympos.... - nee das niet waar maar ach het is fictie he -

    Dat is de eerste zin die mij te binnen schiet oftewel: vind het gaaf om je verslagen te lezen!

    Ergo: ook hier geld het uitgekauwde spreekwoord 'verandering van spijs doet leven'

    BTW: las ik laatst een artikel in De Pers a la 'The Empire strikes back' waarin Marcia werd gefileerd door de PVV en twee alinea's verder de PVV van repliek werd gediend?? Waar blijft het vervolg op die Star Wars achtige fetish?

    X


  • 01 December 2011 - 17:52

    Mark&mirte:

    hola!

    Reisgroetjes uit Ecuador. En tandenpoetsen is ook belangrijk en kan een heel avontuur zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oekraïne, Kiev

Oerkreten uit Oekraine

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2012

Reces

26 Mei 2012

Beste Armin (Deel 3)

30 Maart 2012

Vaarwel 'Hup Ons'

23 Maart 2012

T-D

15 Maart 2012

Van Ratrace tot Reddepers
Geert Jan

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 49037

Voorgaande reizen:

02 April 2010 - 28 Mei 2010

Sint Petersburg!

25 Februari 2010 - 01 Maart 2010

Poznán

02 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

TalentenTour

29 Juli 2011 - 30 November -0001

Parolen uit Polen

30 November -0001 - 30 November -0001

Oerkreten uit Oekraine

Landen bezocht: