De veer van Larry King - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Geert Jan Hahn - WaarBenJij.nu De veer van Larry King - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Geert Jan Hahn - WaarBenJij.nu

De veer van Larry King

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

07 December 2011 | Oekraïne, Kiev

Wat mis je als correspondent als je zes dagen niet op je post zit? Een kort overzicht van ´niet-te-missen-maar-toch-wel-gebeurd:

-Gogol Bordello gaf een optreden in Stereo Plaza, en een afterparty in Chrystal Hall. Keiwilde muziek, en ook nog eens akoestisch. Niet te missen.

-Een hoge hakken-wedstrijd in een Kievs winkelcentrum waar ook mannen aan deelnamen. Er zijn ergere dingen.

-De onthulling dat er hogesnelheidstreinen worden ingevlogen voor Euro 2012. Made in South Korea. Uiteindelijk niet te missen.

-Richard kreeg ruzie met Georgiers met wie hij zijn haat jegens Duitsers had gedeeld. Zonde om te missen.

-Larry King was in Kiev. En dat hebben ze geweten. Samen met CNN´s Pedro ´ik kom uit Amerika, maar doe toch alsof ik verstand van voetbal heb´ Pinto zorgde Larry voor een flinke ophef in de Oekraiense gelederen. Zeker omdat Larry een nogal dubieus interview hield met minister-president Azarov. Eigenlijk is Larry al met pensioen, maar voor Azarov, die hij ´a straightforward and honest person with deep knowledge of world affairs, especially in the field of economics´ noemde maakt hij natuurlijk graag een uitzondering. Iets met een veer en een achterwerk. Azarov zou volgens Larry zelfs een succesvol politicus in de States kunnen zijn. En Larry zou op zijn beurt zijn ingehuurd door Oekraiense bedrijven om ze meer aandacht te verschaffen. Niet te missen.

Ook niet te missen: morgen in alle provinciale bladen, met dank aan opdrachtgever GPD, een verhaal over de merkwaardige propagandastrijd tussen Stalin en Hitler die in Oekraine een climax van jewelste heeft bereikt.

Ok, ik zal er morgen een berichtje aan wijden. Mocht je het dreigen te missen...

• 07 December 2011 - 20:42

Frank Beijen:

Geert Jan! Stalin en Hitler en Oekraïne? Ik lees het vast morgenochtend in mijn eigen krant. #goedbezig

• 07 December 2011 - 22:57

Gepko Hahn Sr:

Bloedlanden, die enorm veel hebben geleden onder de terreur van Stalin en Hitler en o[pnieuw Stalin mogen best meer aandacht krijgen,